Oprettet: 22-01-2019 12:28:06
Det virker til, at Ubisoft er blevet farligt glade for rollespil på det sidste, siden de åbenbart er begyndt at krydre flere af deres store serier med lidt RPG.
Today's Developer Q&A features #FarCryNewDawn creative director Jean-Sebastien Decant! @Battlesand from Twitter asked us "What game mechanics changed over Far Cry 5?" pic.twitter.com/TqhogYJhvf
— Far Cry New Dawn (@FarCrygame) 21. januar 2019
Det sidste nye er Far Cry New Dawn - der følger begivenhederne i Far Cry 5 - der skulle introducere 'light' RPG-elementer. Det lyder ikke som et decideret områdeopdelt level-system, som vi f.eks. ser det i Assassin's Creed Origins, men våben og fjender opdeles i forskellige ranks, der angiver sværhedsgrad. I forhold til Far Cry 5, tilføjer Far Cry New Dawn også våben-crafting (som vi først så i Far Cry Primal) og den nye 'Prosperity' base.
Far Cry New Dawn kommer d. 15. februar.